Friday, November 2, 2012

Raya Korban

Disebabkan entri ni lokasinya di kampung kali aku.. maka.. kawe kecek kelate sikit² deh..  :)

Mcm Biasa.. seperti wajib utk tiap kali raya korban.. kami akan beraya diKelate.. 6 years of marriage.. 6x la beraya kat Kelate.. bukan apa.. nak balik ke Johor ngan cuti takat 2-3hari.. aku rasa x berbaloi kot utk perjalanan hampir 8jam..  tp kalau Raya Puasa.. aku x kira.. berbaloi ke tak.. kalau turn aku balik Johor.. mesti kena balik jugak.

Perjalanan balik biasanya ambik masa 4-5 jam aje.,. tapi anak dara aku ni kaki pening muntah sket.. asal jalan jauh je uwekk.. minumum dia akan muntah 1x.. aku pun dah boleh predict bila dia nak muntah cuma x sempat nak letakkan plastik kat mulut dia aje..  bila dia muntah, kena berenti tukar baju, lap² n cuci² badan.. lap kerusi bagai lah..  menjadikan perjalanan balik mencecah 6 jam jugak la..

So balik raya kali ni.. seperti biasa.. family husband korban sekor lembu.. each one of the ada bahagian diorang..  aku insyaallah tahun depan kot. Lembu tahun nie.. besar.. lembu hitam.. 
Mcm biasa.. lauk yg wajib di masak utk daging korban... Daging Goreng, Singgang Daging (my fav) Kerutub..

ni aku ngan adik ipar + bapa mertua ku yg sporting abis..  amek gambo sebelum pi tgk org sembelih lembu.

tapai.. all time favourite.. lg² yg bungkus ngan daun getah nie.. rasa klasik sangat bila makan..


Laila minum sirap.. mami sebuk posing.. Omar??

Syabil & Adib.. huru hara rumah Ma.. 

kot mana pun.. aku enjoy balik raya kali ni.. walaupun x dpt berjalan kemana.. 

la.. lupa pulaak nak menaip version Kelate.. walhal aku x reti taip..


No comments:

Post a Comment